Analizy danych w dodatkach Power BI w MS Excel - Power Query, Power Pivot, Power Map

Dzięki udziałowi w szkoleniu:
  • poznasz narzędzie wraz z dodatkami Power Query, Power Pivot, Power Map
  • nauczysz się analizować duże zbiory danych oraz pobierać dane z różnych źródeł
  • przygotujesz dane do analizy za pomocą Power BI
  • będziesz potrafił wizualizować dane w Power BI oraz wykonywać analizy biznesowe
Power BI to narzędzie do wykonywania zaawansowanych analiz biznesowych. Program składa się z bezpłatnych narzędzi: Power Pivot, Power Query i Power Map. Mimo prostoty Power BI jest jednocześnie bardzo rozbudowany. Mamy tutaj dostęp do różnych opcji wizualizacji danych: szablonów, wykresów, tabel czy grafów. Power BI to polecane narzędzie dla wszystkich którzy mają za zadanie opracować wizualizację danych pochodzących z różnych źródeł, celem dalszej analizy i raportowania.
Na naszym szkoleniu poznasz narzędzie Power BI kompleksowo, przedstawione zostaną wszystkie jego dodatki. Dzięki nauce Powe BI będziesz mógł wykonywać analizy oraz wizualizacje danych w sposób profesjonalny i bardziej zaawansowany niż w Excelu. Dzięki Power BI usprawnisz swoją pracę bez konieczności nauki VBA.
Szkolenie prowadzone jest w formie zdalnego wykładu połączonego z ćwiczeniami warsztatowymi wykonywanymi zdalnie.
Znajomość programu MS Excel.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    • Przedstawienie dodatków Power Query, Power Pivot, Power Map
    • Omówienie dostępności dodatków
    • Scenariusze użycia dodatków
  2. Power Query - pobieranie i przekształcanie danych
    • Źródła danych
      • Strony WWW
      • Skoroszyty MS Excel
      • Pliki tekstowe
      • Bazy danych Access
    • Przekształcenia
      • Konwersja formatów
      • Wyodrębnianie okresów czasowych
      • Zamiany wartości
      • Zarządzanie wierszami i kolumnami
      • Wypełnianie
    • Agregacja danych
    • Scalanie danych z wielu tabel
    • Dołączanie danych do tabeli
    • Łączenie danych z wielu plików
    • Zarządzanie zapytaniami
    • Tworzenie własnych funkcji
  3. Power Pivot – budowanie modelu danych
    • Budowanie diagramu
    • Zarządzanie relacjami
    • Składnia funkcji DAX(Data Analysis eXpressions) i operatory działań
    • Kolumny obliczeniowe
      • Zastosowanie funkcji RELATED, RELATEDTABLE
    • Miary wyliczane
      • Różnice między miarami niejawnymi i jawnymi
      • Tworzenie obliczeń za pomocą najważniejszych funkcji DAX (funkcje: SUM, SUMX, AVERAGE, COUNT, COUNTROWS, DISTINCOUNTNOBLANK)
      • Zmiana kontekstu obliczeń (funkcje: CALCULATED, ALL, ALLSELECTED, ALLEXCEPT)
      • Tworzenie tabeli kalendarza
      • Obliczenia z zastosowaniem funkcji z kategorii time intelligence (funkcje: PARALLELPERIOD, DATEADD, TOTALYTD, TOTALQTD, TOTALMTD)
    • Tworzenie hierarchii
    • Tworzenie KPI
  4. Tworzenie raportów w postaci tabel i wykresów przestawnych
    • Formatowanie tabeli przestawnej
      • Tworzenie stylów tabeli
      • Użycie układu raportu
      • Ustawianie opcji pól
      • Zmiana opcji tabeli
    • Odświeżanie danych w tabeli
    • Wykorzystanie fragmentatorów i osi czasu do filtrowania danych
    • Budowa pulpitów analitycznych
  5. Power Map – prezentowanie danych na mapie
    • Tworzenie przewodnika
    • Geokodowanie
    • Rodzaje prezentacji
    • Ustawienia sceny
    • Praca na warstwach
    • Efekty animacji
    • Eksportowanie przewodnika dodatku Power Map jako pliku wideo

Prowadzący

Szkolenie prowadzone będzie przez certyfikowanego trenera Microsoft: MCT (Microsoft Certified Trainer); trenera specjalistę Microsoft

Materiały do pobrania

Więcej informacji:

Sprawdź inne nasze szkolenia: